Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Distanční vzdělávání žákyně s lehkým mentálním postižením během pandemie koronaviru COVID-19: případová studie
Kolegarová, Hana ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Bartoňová, Miroslava (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na distanční vzdělávání 14leté žákyně s lehkým mentálním postižením během pandemie koronaviru COVID-19. Zejména má zachytit přínosy a úskalí tohoto typu vzdělávání. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou vymezeny pojmy pandemie COVID-19 a v návaznosti na to je popsán dopad pandemie na školství. Dále je zde vymezen pojem distanční vzdělávání a druhy, kterými může být distanční vzdělávání realizováno. Pozornost je dále věnována mentálnímu postižení a jeho etiologii, klasifikaci a detailněji je v kapitole popsáno lehké mentální postižení. V práci je objasněno vzdělávání osob s mentálním postižením a jejich vzdělávání během povinné školní docházky. V teoretické části je také popsána základní škola Vokovice, kterou žákyně navštěvuje, školní vzdělávací program a jakým způsobem jsou žáci v této škole rozděleni do tříd v ročníku dle stupně přiznané podpory. Pro praktickou část byla užita metoda kvalitativního výzkumu za pomoci polostrukturovaných a narativních rozhovorů s rodiči, třídní učitelkou žákyně i se samotnou žákyní a za pomoci pozorování v domácím a školním prostředí. V závěru práce byly popsány přínosy a úskalí distančního vzdělávání konkrétní žákyně. Ukázalo se, že pouze s aktivním, soustavným a důsledným vedením žákyně je...
Sledování konzumace potravin obsahujících cukr u žákyň 2. stupně ZŠ a střední školy
Veselá, Helena ; Váchová, Alena (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou Sledování konzumace potravin obsahující cukr u žákyň 2. stupně ZŠ a středních kol. V teoretické části se zaměřuji na pojem sacharidy, jejich druhy a využití v lidském organismu. Dále se je zde věnována pozornost cukru jako takovému. Jeho historii a škodlivosti na lidský organismus a obsah této pochutiny v potravinách. Ohlédnutí za základy zdravého životního stylu. Dále je v práci popsána historie lidského stravování a současné výživové doporučení pro udržení zdraví. V této práci také hovořím o závislosti a specificky o závislosti na cukru. V této práci předkládám vědecké podklady pro důkaz závislosti na cukru a také vysvětlení, které závislost na cukru popírá. V této práci se také zaměřuji na školní stravování a jeho historii. Hovořím zde také o potravinách, které jsou v současné době dostupné na základních školách a zaměřuji se na stravovací návyky žáků základních a středních škol. Cílem práce bylo zmapovat riziko ohrožení závislosti na cukru u dospívajících dívek. Zaměřila jsem se na dívky základní a střední školy, zmapování stravovacích návyků dospívajících dívek. Průzkum probíhal za pomoci dotazníkového šetření na dvou typech škol. Nejprve byl dotazník vyplněn žákyněmi druhého stupně základní školy v Hostomicích pod Brdy a následně dotazník vyplnily...
Žákovská vulgarita vůči vyučujícím v 6. a 9. ročníku základní školy
Vajc, Vladimír ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Strejčková, Helena (oponent)
Vulgaritu lze chápat jako bio-psycho-sociální fenomén, který prostupuje náš každodenní život doslova na každém kroku. Přesto jde o téma doposud poměrně málo prozkoumané. Tato práce má za cíl zaměřit se na specifický příklad vulgarity, konkrétně na vulgaritu žáků a žákyň vůči vyučujícím, a to nejen ve smyslu vulgarity verbální (sprostých slov). Půjde zde o širší pojetí zahrnující i vulgární jevy neverbální a paraverbální. Práce zkoumá žákovskou vulgaritu vůči vyučujícím skrze pozorování a rozhovory. Přináší vymezení toho, co je projevem žákovské vulgarity vůči vyučujícím a zjištění, že chlapci jsou oproti dívkám a starší žáci a žákyně oproti mladším žákům a žákyním na vyučující vulgárnější. Dále představuje funkce a formy žákovské vulgarity vůči vyučujícím, dotýká se (ne)reakcí vyučujících na žákovskou vulgaritu směřovanou na jejich osoby, náhledu vyučujících na tuto problematiku i jejich náhledu na vulgaritu ve škole obecně. Zároveň je na učitelské (ne)reagování na žákovskou vulgaritu vůči vyučujícím a na fenomén žákovské vulgarity vůči vyučujícím i na fenomén vulgarity ve škole obecně nahlédnuto z perspektivy žáků a žákyň. Klíčová slova: žák, žákyně, vulgarita, vyučující, škola
Genderová analýza výsledků SO-RA-Dů
Chládková, Jana ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Valentová, Lidmila (oponent)
Bakalářská práce Genderová analýza výsledků SO-RA-Dů ANOTACE Bakalářská práce se zabývá sekundární analýzou výsledků SO-RA-Du v 50ti školních třídách. Sebraný materiál je analyzován s důrazem na genderový rozbor vztahů ve třídách. Teoretická část obsahuje úvod do problematiky genderu, popis vývoje jedince ovlivněného genderem, strukturu školní třídy a propojení genderových témat se školou. Empirická část je zaměřena na tři oblasti zkoumání: genderová analýza z hlediska věkových skupin, genderová specifika ve třídách a charakteristika okrajově umístěných dětí. K analýze je použita kombinace kvantitativních a kvalitativních metod. KLÍČOVÁ SLOVA gender, sekundární analýza, SO-RA-D, školní třída, žáci, žákyně Jana Chládková Praha 2015
Genderová analýza výsledků SO-RA-Dů
Chládková, Jana ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Valentová, Lidmila (oponent)
Bakalářská práce Genderová analýza výsledků SO-RA-Dů ANOTACE Bakalářská práce se zabývá sekundární analýzou výsledků SO-RA-Du v 50ti školních třídách. Sebraný materiál je analyzován s důrazem na genderový rozbor vztahů ve třídách. Teoretická část obsahuje úvod do problematiky genderu, popis vývoje jedince ovlivněného genderem, strukturu školní třídy a propojení genderových témat se školou. Empirická část je zaměřena na tři oblasti zkoumání: genderová analýza z hlediska věkových skupin, genderová specifika ve třídách a charakteristika okrajově umístěných dětí. K analýze je použita kombinace kvantitativních a kvalitativních metod. KLÍČOVÁ SLOVA gender, sekundární analýza, SO-RA-D, školní třída, žáci, žákyně Jana Chládková Praha 2015
Žákovská vulgarita vůči vyučujícím v 6. a 9. ročníku základní školy
Vajc, Vladimír ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Strejčková, Helena (oponent)
Vulgaritu lze chápat jako bio-psycho-sociální fenomén, který prostupuje náš každodenní život doslova na každém kroku. Přesto jde o téma doposud poměrně málo prozkoumané. Tato práce má za cíl zaměřit se na specifický příklad vulgarity, konkrétně na vulgaritu žáků a žákyň vůči vyučujícím, a to nejen ve smyslu vulgarity verbální (sprostých slov). Půjde zde o širší pojetí zahrnující i vulgární jevy neverbální a paraverbální. Práce zkoumá žákovskou vulgaritu vůči vyučujícím skrze pozorování a rozhovory. Přináší vymezení toho, co je projevem žákovské vulgarity vůči vyučujícím a zjištění, že chlapci jsou oproti dívkám a starší žáci a žákyně oproti mladším žákům a žákyním na vyučující vulgárnější. Dále představuje funkce a formy žákovské vulgarity vůči vyučujícím, dotýká se (ne)reakcí vyučujících na žákovskou vulgaritu směřovanou na jejich osoby, náhledu vyučujících na tuto problematiku i jejich náhledu na vulgaritu ve škole obecně. Zároveň je na učitelské (ne)reagování na žákovskou vulgaritu vůči vyučujícím a na fenomén žákovské vulgarity vůči vyučujícím i na fenomén vulgarity ve škole obecně nahlédnuto z perspektivy žáků a žákyň. Klíčová slova: žák, žákyně, vulgarita, vyučující, škola

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.